Prin lume

M-am plimbat şi prin lume şi dacă tot am făcut o tonă de poze, vă pot arăta şi vouă ce am văzut. Nu am luat oraşele într-o ordine anume, ci după cum mi-am amintit de ele.

Brno

Brno e primul oraş în care am trăit înafară ţării. Am locuit acolo un an, începând cu 1 iunie 2006. A fost o perioadă frumoasă din viaţa mea, care mi-a deschis ochii spre multe lucruri. Am avut ocazia ca de acolo să plec în mai multe direcţii şi să văd multe oraşe din ţări diferite.
Brno e un oraş mediu (pentru Europa), cu 450.000 de locuitori. Din toamnă şi până în primăvară e plin de studenţi, iar vara e puţin mai linişte, însă pe toată perioada anului, indiferent de sezon, viaţa de noapte e foarte animată. Sunt multe cluburi, baruri, pub-uri, berării, iar cine nu a fost în Cehia să guşte berea lor, ar face bine să îşi mişte fundul acolo cât mai repede.

brno 003 brno 040
Central square in Brno Wall drawings

Mai multe poze cu Brno găsiţi AICI.

Praga

Praga e oraşul de care m-am îndrăgostit la prima vedere. Până în momentul de faţă e oraşul vizitat care îmi place cel mai mult. Chiar dacă e plin de turişti, nu ai impresia că eşti sufocat de ei şi că nu poţi vedea ce-ţi place. Centrul vechi e plin de viaţă, iar faptul că la ei comuniştii nu au distrus ca la noi se vede din plin. Seara se găsesc mereu locuri unde să mergi: e plin de cluburi, terase, baruri, pub-uri, săli de concerte. Recomand oricui să viziteze bijuteria numită Praga.

praga 145 praga 132
praga 133 praga 162

Mai multe poze din Praga găsiţi AICI.

Viena

Ce pot spune despre oraşul care a fost capitala Europei pentru câteva sute de ani? E un oraş păstrat bine, plin de istorie. De la pas la pas descoperi un palat nou, un muzeu nou, o catedrală nouă. Am fost doar o dată, într-o vizită de 14 ore, dar sincer n-am rămas impresionat. Toate locurile istorice sunt pline de turişti cu camere foto care nu dau 10 euro să intre într-un muzeu. Am vizitat palatul Schonbrunn şi am rămas impresionat, dar doar atât. Poate o să ajung şi cu altă ocazie pe acolo şi o să apreciez mai bine Viena.

Viena 3-08 193 Viena 3-08 126
Masini - Viena 3-08 _38_ Schonbrunn

Mai multe poze din Viena, AICI.

Bratislava

Bratislava a fost pentru mine punctul de tranzit între România şi Cehia pentru mult timp. Făceam schimb de la avion la tren pentru a ajunge în Brno. Am fost destul de des, pentru că a trebuit să-mi mai schimb şi viza – pe timpul când era nevoie de aşa ceva. Am fost şi în vizită şi am stat un weekend. Oraşul e mic, aproximativ cât Brno, foarte îngrijit. Centrul a fost păstrat destul de bine, iar clădirile noi arată frumos. Am fost surprins de clădirea postului de radio naţional, care e o piramidă cu vârful în jos. Dunărea taie oraşul în două, iar podul de peste ea este superb. Am urcat şi la castel, pe vârful unui deal, de unde se vede panorama oraşului. Noaptea e plin de lume pe străzi şi se găsesc destule distracţii dacă vreţi să ajungeţi pe acolo vreodată.

Castelul (X) din Bratislava Palatul prezidential
foto 034 Sediul postului national de Radio din Slovacia

Mai multe poze din Brstislava, AICI.

Oslo

Am ajuns în Oslo printr-o mare întâmplare: am lucrat pe un proiect de la jobul din acea perioadă pentru o mare companie norvegiană. Nu m-aş fi gândit vreodată că o să ajung acolo, dar se pare că am avut marele noroc să o fac şi pot spune că am găsit un nou oraş preferat. Lumea în Oslo nu e deloc rece, deşi oraşul e destul de aproape de cercul polar. Surprinzător, poate, e că oraşul e chiar plin de viaţă, iar viaţa de noapte e unul din lucrurile interesante acolo. Nu se putea să ratez ocazia să văd şi câteva concerte, mai ales în ţara black metal-ului. Apoi, m-am plimbat prin oraş de multe ori şi ce-am văzut pot numi “bijuterie arhitecturală” – o grămadă de clădiri vechi de-a lungul străduţelor înguste şi lungi, multe clădiri moderne care nu-ţi săreau în ochi, dar arătau fantastic. Ah, da, şi Opera! Opera din Oslo e una din clădirile pe care oricine o apreciază. Şi mai e şi palatul regal, fix în centrul oraşului. Iar ca locuri de vizitat pot sfătui pe oricine să meargă în toate muzeele din oraş: Muzeul Ibsen, Muzeul Navelor Vikinge, Muzeul Familiei Norvegiene, Muzeul Kontiki, Muzeul Fram, etc. nu aveţi ce pierde dacă ajungeţi acolo. Oh, şi Parcul Vigeland e fantastic. La fel şi Parcul de Distracţii Tusenfryd. Şi probabil multe chestii pe care eu nu le-am văzut.

VederiMuzeul "Fram"
Parcul VigelandToate panzele sus

Mai multe poze din Oslo si Norvegia gasiti AICI.

Düsseldorf

În Düsseldorf am ajuns datorită unei bune prietene care s-a gândit să se mute acolo – după ce am sfătuit-o eu 😀 Am stat doar o săptămâna, dar am văzut multe lucruri interesante şi am gustat o tonă de beri nemţeşti şi nu numai. M-am plimbat câteva zile pe străduţele din Altstadt (oraşul vechi), mi-am clătit ochii cu lumea de pe acolo, cu magazinele colorate, dar mai ales cu sutele de pub-uri pline aproape mereu de clienţi, de dimineaţă până seara. N-am ratat specialitatea oraşului: altbier, o bere roşie, cu un gust amar destul de accentuat, dar foarte bună. Am mers şi în Medien Hafen (portul media), unde am văzut clădirile unor posturi de televiziune, create de arhitecţi cunoscuţi. M-am urcat şi în Rheinturm şi am văzut oraşul de la 170m înălţime, ca pe o hartă “live”. Şi, bineînţeles, m-am plimbat pe faleza Rinului şi am stat la câteva beri de vorbă cu prietenii.

Prin DüsseldorfApus in Duesseldorf
Prin Medien HafenPrin Medien Hafen

Mai multe poze din Düsseldorf gasiti AICI.